Érvénytelenítő (sztornó) számla
Új érvénytelenítő számla
Nyomja meg az eszköztárban az "Új" gombot, majd válassza ki a kívánt dokumentum menüt.
Szerkesztés
A szerkesztési művelet megegyezik a számla készítéssel. Részletek a Számla súgó oldalon.
A Dragon Számlázóban szereplő számla érvénytelenítése
A dokumentum listából válassza ki az érvényteleníteni kívánt számlát. A listában csak a lehetséges számlák jelennek meg. Az új érvénytelenítő számlán és a fejléc szerkesztőben megjelenik a kivlásztott számla hivatkozott sorszáma.
"Az érvénytelenített számláról történt adatszolgáltatás" legyen kipipálva, mivel a Dragon Számlázóban kiállított érvényteleníteni kívánt számla biztosan felküldésre került a NAV-hoz.
Alapesetben nem kell átírni semmit, de felülbírálhatja, kérjük körültekintően járjon el!
A Dragon Számlázóban NEM szereplő számla érvénytelenítése
Hozzon létre új üres érvénytelenítő számlát az "Eszköztár + gomb / Érvénytelenítő számla" menü kiválasztásával.
Húzza be a partnert és termékeket, adja meg a fejléc szerkesztőben az érvénytelenített számla sorszámot.
"Az érvénytelenített számláról történt adatszolgáltatás" legyen kipipálva, ha történt adatszolgáltatás korábban a hivatkozott számláról.
Az alábbi esetkben előfordulhat, hogy NEM történt NAV adatszolgáltatás korábban.
- az eredeti számla még 2018. július 1-jét megelőzően került kiállításra, a módosító okirat jelentésköteles
- az eredeti számla értékhatár alatti, így nem jelentésköteles, és nem is történik róla adatszolgáltatás, ugyanakkor a módosító okirattal értékhatár fölé kerül, így a módosító okirat jelentéskötelessé válik
- az eredeti számlát az adózó jogelődje állította ki, melyről bár megtörtént az adatszolgáltatás, de a jogutód adatszolgáltatásaiban nem található meg
Miért nincs helyesbítő számla?
Mi 2015-ban kivezettük a helyesbítő számlát, azóta látjuk, hogy több számlázóprogram is hasonlóan járt el.
A számla módosításának formájára, technikájára vonatkozóan nincs kötelező jogszabályi előírás, azonban amíg a számla sztornírozás (érvénytelenítése) minden esetben elfogadott javítási mód, addig helyesbítésre csak bizonyos esetekben van lehetőség.
Tapasztalataink szerint a helyesbítő okirat kiállítása felhasználóink számára rengeteg hibalehetőséget és jelentős problémákat okozott. Ezért azt az egyszerűbb és mindenki számára egyértelműbb jogszabálykövető megoldást választottuk, hogy a rossz számla sztornó számlával érvénytelenítésre kerül és ezután új számlaként kibocsátható a helyes számla.
Amely a NAV 18. A számla, nyugta kibocsátásnak alapvető szabályai (2019.01.31.) című információs füzete szerint is elfogadott megoldás:
“Elfogadott az az adózói gyakorlat is, mely szerint az adóalanyok a számla hibáját nem egy számlával egy tekintet alá eső okirat kibocsátásával korrigálják, hanem érvénytelenítik/sztornírozzák a korábban kibocsátott hibás számlát és egy új (hibátlan) számlát bocsátanak ki.”