Érvénytelenítő (sztornó) számla

Új érvénytelenítő számla

Nyomja meg az eszköztárban az "Új" gombot, majd válassza ki a kívánt dokumentum menüt.

macOS - Számlázó program új érvénytelenítő sztornó számla
macOS - Számlázó program új érvénytelenítő sztornó számla menü
Érvénytelenító (sztornó) számla

Szerkesztés

A szerkesztési művelet megegyezik a számla készítéssel. Részletek a Számla súgó oldalon.

A Dragon Számlázóban szereplő számla érvénytelenítése

A dokumentum listából válassza ki az érvényteleníteni kívánt számlát. A listában csak a lehetséges számlák jelennek meg. Az új érvénytelenítő számlán és a fejléc szerkesztőben megjelenik a kivlásztott számla hivatkozott sorszáma.

"Az érvénytelenített számláról történt adatszolgáltatás"  legyen kipipálva, mivel a Dragon Számlázóban kiállított érvényteleníteni kívánt számla biztosan felküldésre került a NAV-hoz.

Alapesetben nem kell átírni semmit, de felülbírálhatja, kérjük körültekintően járjon el!

macOS - Számlázó program érvénytelenítő számla fejléc hivatkozás
Érvénytelenító (sztornó) számla fejléc

A Dragon Számlázóban NEM szereplő számla érvénytelenítése

Hozzon létre új üres érvénytelenítő számlát az "Eszköztár + gomb / Érvénytelenítő számla" menü kiválasztásával.

Húzza be a partnert és termékeket, adja meg a fejléc szerkesztőben az érvénytelenített számla sorszámot.

"Az érvénytelenített számláról történt adatszolgáltatás"  legyen kipipálva, ha történt adatszolgáltatás korábban a hivatkozott számláról.

Az alábbi esetkben előfordulhat, hogy NEM történt NAV adatszolgáltatás korábban.

  • az eredeti számla még 2018. július 1-jét megelőzően került kiállításra, a módosító okirat jelentésköteles
  • az eredeti számla értékhatár alatti, így nem jelentésköteles, és nem is történik róla adatszolgáltatás, ugyanakkor a módosító okirattal értékhatár fölé kerül, így a módosító okirat jelentéskötelessé válik
  • az eredeti számlát az adózó jogelődje állította ki, melyről bár megtörtént az adatszolgáltatás, de a jogutód adatszolgáltatásaiban nem található meg

Miért nincs helyesbítő számla?

Mi 2015-ban kivezettük a helyesbítő számlát, azóta látjuk, hogy több számlázóprogram is hasonlóan járt el.

A számla módosításának formájára, technikájára vonatkozóan nincs kötelező jogszabályi előírás, azonban amíg a számla sztornírozás (érvénytelenítése) minden esetben elfogadott javítási mód, addig helyesbítésre csak bizonyos esetekben van lehetőség.

Tapasztalataink szerint a helyesbítő okirat kiállítása felhasználóink számára rengeteg hibalehetőséget és jelentős problémákat okozott. Ezért azt az egyszerűbb és mindenki számára egyértelműbb jogszabálykövető megoldást választottuk, hogy a rossz számla sztornó számlával érvénytelenítésre kerül és ezután új számlaként kibocsátható a helyes számla.

Amely a NAV 18. A számla, nyugta kibocsátásnak alapvető szabályai (2019.01.31.) című információs füzete szerint is elfogadott megoldás:

“Elfogadott az az adózói gyakorlat is, mely szerint az adóalanyok a számla hibáját nem egy számlával egy tekintet alá eső okirat kibocsátásával korrigálják, hanem érvénytelenítik/sztornírozzák a korábban kibocsátott hibás számlát és egy új (hibátlan) számlát bocsátanak ki.”